27 Eylül 2011 Salı

Acı biberli domates turşum kışa hazır ;)



Bu tarifi bir eski komşumda tatmam neticesinde aldım ve yaptım.

Vazgeçemediğim için burada paylaştım.

Malzemeler:

2 Kilo sivri biber (1 kilo olsa daha iyi olurmuş)
3 Kilo domates (4 kilo olsa daha iyi olurmuş)
1 Su bardağı üzüm sirkesi
10-15 Diş sarımsak (bir baş kullandım ben)
6 Çorba Kaşığı kaya tuzu

Yapılışı:

Biberler yıkanır ve dilimlenir.

Başka bir kapta domates (yıkandıktan sonra) rendelenir.Makineyle bir kere çekmeye çalıştım fakat elde rendelemeyi tutmadığından vazgeçtim.

Sivri biber,domates,sirke, dilimlenmiş sarımsak ve kaya tuzu harmanlanır ve cam kavonazlara doldurulur.

Sakın olan plastik kaplara koymayın zira patlıyor!

İlk 4-5 gün ağzını açık bırakın malum asit gaz olayları.

Sonra kapatıp kışın afiyetle höpürdetin.

Kuru fasulye ve nohut yemeği yanında favorim olur kendileri .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...