18 Ocak 2012 Çarşamba

Örgü motif şablonunu kullanarak çiçek yapmak

Tuhafiyeye gittiğim bir gün almıştım bu şablonu.
Annemin dediği gibi "Bir gün lazım olur" düşüncesiyle aldım.
Halbuki örgüyle pek aram da yoktu ya neyse .

Neyse gel gelelim neden böyle birşeye ihtiyaç duydum da kullandım.

Daha önce şuradaki belirttiğim bir örgüm vardı.
Bu hafta azim ettim ve bitirdim.
Çok cici oldu.
Kanımca süper bir hediye olabilir ama ilerisi için bunu kendime saklıyorum.
Hemen yanlış anlamayalım yolda olan kimse yok =)

Neyse gelelim gereksinim nedenime:
Bitirdiğim battaniyenin köşelerine süs yapma niyetindeydim.
Öncelikle pon pon yapmak istedim.
Fakat yaptığım ponponlar dağıldı:(
Ben de bu şablonu kullanarak nasıl bir şey yapabilirim dedim ve bu şablonu kullandım.
İnternette araştırma yaptım bunu kullanmadan ve kendimce başarılı (başkasına göre basit gelebilir) bu şekilleri yapabildim.
Gelelim nasıl oluşturduğuma:

Öncelikler malzemeler:
Örgü motif şablonu
Yün iplik
Yün iplik iğnesi(şablonun içerisinden çıkıyor)
Makas


Motif şablonun üzerindeki çubuklarda çeşitli rakamlar yer alıyor.



Arkasını çevirdiğimizde ise bir tarafında iki delik diğer tarafında ise tek delik bulunuyor.


Yün ipliğimizin ucuna düğüm atıp tek delik bulunan kısma takıyoruz.(Düğümlenen kısım arkada kalıyor)



Düğümlenen yün şekildeki gibi görünüyor.


Ters çevirip düz görünüşe geçiyoruz.
Ben küçük çiçek yapacağım için iç kısımdaki halkaları kullandım.
En üstten iç kısımda bulunan alt hizadaki çiviye kadar getiriyoruz.


En alta geldikten sonra sağ taraftan devam ederek üste çıkıyor ve halka oluşturuyoruz.
İp gergin olmalı(Şeklin düzgün çıkması için)


Aynı işlemi ben 3 defa tekrar ettim.(İpim kalın olduğu için)
Ama ince iple yaparsanız daha fazla tur attırabilirsiniz.


Üçüncü tur bitince en altta işlemi yaptığımız çivinin bir solundaki çividen devam ediyoruz.


Alt soldaki çividen gelen ipi üst orta çivinin sağında bulunan çivi arasında döndürüp 3 tur attırıyoruz.




Bu işlemi şekildeki gibi bir yandaki çiviyi dolayarak devam ediyoruz.





Alt kısımda bulunan tüm çiviler bittiğinde ipimizi kesiyoruz ve ikinci aşamaya geçiyoruz.
Bu aşamada yün iğnesine yünü takacağız ve orta kısımda bir düğüm oluşturacağız.


En son kaldığımız yerde yünümüzü iğnesine geçirdik ve alt hizadan alıp tam karşıda bulunan çivinin önündeki boşluktan batırdık.


Sonra alt çivinin bir yanındaki çivinin boşluğundan çıkartıp tam zıttında bulunan çivinin önündeki boşluktan batırdık.Ve döngüyü tüm çivilerin önündeki boşluktan geçme işlemi tamamlanınca bitiriyoruz.





Bu işlemleri yaptıkça ortada bir öbek oluşmaya başlıyor.


İkinci aşama bittikten sonra sıra geldi son aşamaya.
Çiçeklerin yapraklarını çivilerden çıkarıyoruz.



Biten şekil elimde gördüğünüz üzere.
Çok ahım şahım bir şey değil ama benim gibi bu konulardan anlamayanlar için resimler belki yardımcı olur.


Bittikten sonra arka kısmı aşağıdaki gibi görünüyor.
Alttan sarkan iki parçayı birleştiriyoruz ve çiçeğimiz hazır.


Bu da büyük boy çivileri kullanarak yaptığım ilk denemem:


2 yorum:

  1. benimde motif makinam var ama bir türlü başlangıcını yapamıyordum:) anlatımınız çok açık olmuş elinize sağlık motiflerde güzel çıkmış eve gidince bende denemek istiyorum:)eger yapabilirsem renkli olarak hazırlayıp saklamak gerek kullanılacak yerler için el altında olması için:)
    elinizden el işleriniz yüzünüzden gülüşünüz eksilmesin sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  2. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim =) Sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...