28 Mart 2013 Perşembe

Buse'nin 1.inci ayı ve kullandığım ürünler


Zaman hızla geçerken tembellikten gene yazamıyorum. Aslında artık hiç vaktim yok!

Buse 1.ci ayı bitirdiğinde doktor kontrolümüze gittik.

Boyumuz 3cm kilomuz da 800gram artıştı. Yani olması gerektiği gibiydi.

Bebeğim ilk doğduğu günden itibaren en ufak tuvaletini yaptığında ağlayarak bizi uyardı bu nedenle çok sık bez değiştirdik. Normalde 2 paket yenidoğan bezi yeter diyenlere inat bizim ufaklık 5.inci paketi bitirmeden 2 numaralı beze geçmemize izin vermedi. Bu esnada çeşitli bezleri denemiş olduk. Pampers Premium Care,Molfix ve Huggies.

Molfix'in ve Huggies güzel markalar fakat bizim bebişimize en uygun geleni Premium Care oldu. Hem dokusu daha pamuğumsu hem de önündeki şerit ile idrar yaptığı zaman algılamak daha kolay oluyor.




Kullanılan ıslak mendil (unibaby yenidoğan) ise haddi hesabı yok. Her bulduğumda stok yapmaya devam ediyorum. Genellikle 12'li olarak satılıyor. Bu aralar fiyatı 44TL civarında. Pampers'ın hediye olarak verdiği ıslak mendille kıyaslamaya çalıştım ama Unibaby açık ara önde ;) Huggies yenidoğan ıslak mendili de fena değil ama onu daha ileriki aylarda düşünebilirim.

Pişik kremi olarak ise desitinin mor rengini kullanıyorum. Hönkkk? Burada yok,ismini ilk duyanlar o ne oluyor diyebilirler :) Tesadüfen getirtmiştim yurtdışından. Acayip beğenerek kullandım. Bebeğim bugüne kadar pişik olmadı.

Pişik kremine alternatif Mustela ve SebaMed ürünlerini denedim. Mustela daha losyon kıvamında ve hoş kokuluydu, beğendim fakat çok pahalı! Sebamed daha uygun ama 1-2 denemem sonucunda bebişin altını açtığımda hafif kızarıklık görünce kullanmayı bıraktım. Her krem her bünyeye hitap etmiyor maalesef :( Biz Desitin ile devam ediyoruz.

Alt açma örtüsü olarak Can Bebenin örtüsünden 10'lu bir paket almıştım. Fakat alt açma kazalarında sık değişim olduğundan şuan 3.cü pakete geçmiş bulunmaktayım.

Burnumuz fazlaca tıkanıyor. Doktor chicco gibi firmaların burun açıcısı zımbırtısını kesinlikle kullanmak yok dedi. Otri Bebe'nin aşağıdaki zımbırtısından aldık. Önce fizyolojik serum damlatıyoruz. 3-4dk sonra çekmeye başlıyoruz. Ama bizim kız farkedince aspiratörü basıyor çığlığı! Hiç sevemedik. Ama tıkalı burunlara da çözüm şart!


Gelelim mama mevzusuna:

Hastanede hemşirenin mama alın gelin demesi üzerine eşim en yakın birimden sorarak Aptamil 1 almış. Bugüne kadar onu anne sütünün yetmediği durumlarda ilaveten veriyorduk. Geçenlerde yaptığım araştırma sonucu Bebelac ürününden birçok kişinin memnun olduğunu görünce onu denedim ve sonuç başarılı! Bizim kız sevdi gibi ama halen bu konuda kararsızım. Aklımda bir de Hipp'in organik maması var. Nihai kararı ozaman vericem. Anne sütü varken kimse mama vermez bebeğine tabiki de! Ama ihtiyaç varsa da kimsenin laga lugasına göz yumamam valla :)

Süt mevzusu: Süt hakikaten enteresan bir mevzuymuş. İşin aslında bebekte bitiyor. Bebek tamamen memeyi boşaltıyorsa süt geliyor. Eğer bebek süt emerken memede uyuyakalıyorsa ozaman süt geri çekiliyor ve boşaltılmayınca da yeni süt üretilmiyor.İlk başta acemilik işte gelen süt bebeğin uyuması nedeniyle çekilmeye başladı.

Geldiydi gelmediydi derken şuan rayına oturtmaya başladık. Sütü arttırmak için her yolu denedim! 

-Bulgur yemek
-Dere otu yemek
-Süt arttırıcı çaylar
-Soğan
-Bol su
-Malt içecek
-Alkolsüz bira
-Çeşitli yeşillik
-Rezene çayı
-vs vs

Aralarında en çok işe yarayan malt içeceği oldu. Yanlız bu markette satılan Maltana serisi değil! Vitamalt ya da Karamalz bende işe yaradı. Bol su içmek bile işe yaramadı,gerçi gene bol bol içiyorum ama olmayacaksa olmuyor işte.

Sütün artması yetmiyor onu boşaltmak lazım.Bunun için kullandığım göğüs pompaları:

Medela'nın Elektrikli süt pompası:


Acayip insanın canını acıtıyor. Bir türlü sevemedim. Ama zorunluluk olunca katlanıyor insan. Hatta ilk kullanımlarda yara olmasına neden oldu bunun için de 


Lansinosh Lanolinli krem kullandım.

Sonrasında belki daha iyi çeker diye;

Lansinosh'un manuel pompasını aldım. Daha rahat olduğunu düşünüyorum. Ama her seferinde manuel çekmek gerçekten insanı yoruyor!

Bu konuda birçok yerde;


Ameda Lactaline ürünü tavsiye ediyorlar. Bebek çekme gücünde olduğundan can acıtmıyormuş ve her iki göğsü aynı anda çektiğinden vakit kazandırıyormuş. Başından öğrensem bunu tercih edebilirdim ama şuan ekstradan bir bütçe ayırmam imkansız!

Avent Göğüs Kalkanı:


Bunu doğumdan sonra temin ettim. Emzirdikçe göğüsler nemli kalıyor ve bebeğiniz çiğniyorsa göğsünüzü benimki gibi yara olabilir. Havalandırmak için bu ürün güzel iş görüyor. Paketten 6 başlık çıkıyor. Süt biriksin ve hava alsın istiyorsanız dışarı delikli olanı seçip iç kısma silikonu takıyorsunuz böylece hem havalanıyor hem de akan süt birikiyor. Sadece süt biriksin diye kapalı olan ve içine de silikonu takıyorsunuz. Bunun espirisi bukadar. Kullanım kılavuzunda ayrıntılı belirtmemişler. Bu ürünü dışarı çıkarken kullanmak pek mümkün değil çünkü dışarıdan belli oluyor. Ev içerisinde hayat kurtarıyor diyebiliriz.

Göğüs kelebekleri: İsmi çok komik geliyor ama işlevi kutsal!


Birçok markanın var. Medela'nın ki bize daha uygun geldi yapısal olarak. Bununla bebek emerken göğsünüze zarar vermiyor ve size acı da vermiyor. Chicco ve Bebedor'un benzer ürünlerini aldım ama en çok bu üründen yarar gördüm.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

-Bu arada bebeğim artık takip edebiliyor.
-Arada gülücükler atıyor.
-Başını şimdiden dik tutmaya çalışıyor.

Bu kadar uzun post uzun süredir yazamıyordum. Darısı bir sonrakine =)

2 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş benim için ;) bezler ve uni baby mendil stokluyorum bende,desitin türkiyede var canım yanılmıyosam ebebekte gördüm şimdi tekrar bakıcam ve hemen alınacaklar listeme ekledim.Söylenene göre bebişlerin ilk doğdukları zaman mideleri kaşık kadar olurmuş ve fazla sütü mutlaka pompalamak gerekiyomuş o yüzden bahsettiğin pompadan temin etmeliyim mutlaka.
    busekuşumu öpüyorum :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Benim kullandığım Desitin 500gr civarında ve 7$ gibi bir ücret vermiştim getiren arkadaşa, burada gerçekten çok pahalı :( E-bebek'ten baktım da 113 gr küçük tüpü 18tl maalesef. Süt sağmak ilk başta acayip eziyet oluyor inşallah sende buna gerek kalmaz ;) Bizde seni öpüyoruz...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...