23 Ocak 2013 Çarşamba

38.ci Gebelik Haftası ve Geri Sayım Başlasın


   O kadar geçtimi çabuk zaman? Evet şekerim geçti. Hem de bir hışımla geldi ve geçti.

   Vay arkadaş daha geçenlerde miniciktin içimde ne ara büyüdün de nefesimi kesmeye başladın =)

   Geçen hafta itibariyle NST ile tanışmış olduk. Aslında bu yazıyı geçen hafta yazmıştım ama sevgili cep telefonumda el çabukluğu yapayım derken bir bakmışım yazı silinmiş. Ben de ayar oldum yazmadım tekrardan bugüne kadar.

   Bebeğim çok şükür sağlıklı ve gelişimsel olarak da 1 hafta 10 gün kadar (ultrason verilerine göre) önde gelişiyor. Bu ne demek? Yani normalde ben şuan 38 .hafta olmama rağmen bebek 39.cu haftanın ortasında demek. Yani dırın dırın dırınnnnnn. Her an herşeye hazırlıklı olmak demek.

   Ay daha önceden daha bir heves ederdim. Şu hastane çantası olayı. Doğuma giderken ne götürcez yanımızda? Bütün evi taşısak olmaz mı? Yok ya 2 bez 3 çaput yeter mi? Yok kıııı emzirmezse biberon da lazım olur. Ha bebek emmezse yenidoğan kaşığı olsun. Ha olsun bu olsun derken bi baktım çantanın boku çıkıyor. Herşeyi minumuma indirdim. Yenidoğan kıyafet seti, yenidoğan bez, ıslak mendil, battaniye vs vs.
Aklıma bişey geliyor, amannnnnnnnnn bi ara koyarım diyorum ve geçiştiriyorum. Şu su gelirse her an kal gelebilir yani. Ne koycaktım ben? Kaç tane olacaktı? Acaba çıkarcakmıydım? Yok ya olmasa da olur ne olcak yahu millet evde çatır çatır doğuruyor. Bu kadar alet edevat da götürmüyor. Neyse ortalama düzeyde bir çantamız mevcut beybiler. Acil durumda benim için sırt çantasını bebişim için bebek çantasını Buse'nin odasından almayı ihmal etmeyiniz. Malum kocam telaşta olacak, birinin ona bunları almasını hatırlatması gerekecek =)

   Bebiş geçen haftaki değerlere göre ortalama ölçümle 3300kg ve 50,5-51 cm olarak görünüyordu. Bakalım yarın ki kontrolde neler olacak ve değerleri nasıl çıkacak?

   Bu arada Buse için bir şifonyer aldım ve eski dolaplarımı beyaza kapladım. Şimdilik onları kullanmayı planlıyorum. Başlangıçta da arkadaşımdan ödünç aldığım beşiği kullanacağım ve sonrasında da park yatağa geçiş yapacağım kısmetse.

Yalancı kasılma dedikleri olayı gayet net hissediyorum. NST'de bu durumu geçen hafta onaylamış oldum. Bildiğin karnımın içi büzüşüyor ve açılıyor gibi hissediyorum.

 Buse'nin hıçkırıklarını da çok net hissediyorum. Dışarıdan resmen gözle seçilebiliyor. Tıkır tıkır oynayan bir göbek =) Bunları hissediyor olabilmek tamamen bir mucize. Çok şükür diyorum.

   Son iki haftadır artık el ve ayaklarda ciddi şişlikler oluşmaya başladı. Hayır tuzlu yemiyorum hemen salça olmayın bu mevzuya. Tatlı,tuzlu ve hamurlulardan gayet uzak duruyorum. Buna rağmen şişmeler oluşuyor ve doktorum bunun gayet normal olduğunu söyledi ;) Her gebe kadında oluşurmuş. Tabi benim gibi koca ayaklılar da durum daha hissedilir oluyor.

   Benim gibi memur iseniz belli bir süre sonra devlet size artık çalışamazsın diyor ve ayırıyor. Çalıştığınız zamanki bölümü doğumdan sonraya aktararak bebekle daha fazla vakit geçirmeniz sağlanıyor. Bu aktarmayı yapmak istiyorsanız yasaya göre 32.haftada sağlık kuruluşundan çalışabilir raporu almanız gerekiyor ve 37.haftaya kadar çalışabilme imkanı oluşuyor. yani aradaki 5 haftalık süreyi doğumdan sonraki 8 haftaya lave ederek toplamda 13 hafta analık izni kullanabiliyorsunuz. Bu esnada ücretli izinde sayılıyorsunuz. Şuan mecliste bu analık izninin iyileştirilmesi konusunda çalışma olduğu söyleniyor. Fakat henüz yasalaşmadı. Alt komisyonlarda görüşülmesi teklif edilmiş fakat henüz sıra bu konuya gelememiş anlaşılan. Bu konu ilk temmuz 2012'de gazetelerde yerini aldı ve günümüze kadar sarktı. Malum algıda seçicilik artınca insanın daha çok dikkatini çekiyor bu konular. Umarım tez zamanda görüşülür. Kendi maaş ya da özlük hakları mevzu bahis olunca bir gecede yasa çıkartan sevgili milletvekillerinden bu konuda da performans bekliyoruz.

   Gebeliklerin büyük bir kısmı SAT tarihinden 2 hafta öncesi ve 2 hafta sonrası arasında gerçekleşiyormuş. Şuan itibariyle 38'e adım attığıma göre her an alarm verebilirim =) Sizlere üzülerek uzun süre yazı yazamıcam desem pek yadırgamazsınız sanırım ne de olsa yazmıyorsun der geçersiniz =)) Neyse toplu girişlerle paçayı biraz toparlamaya çalışayım =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...